Minden énem kibontakozása

mosolyogj blog :) néha boldog, néha kevésbé felemelő témákkal, de mind én vagyok, az én racionalitásommal!

Indafotó képek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Látogatók

Címkék

bécs (3) gandhi (1) szokások (1)

Az élet Bécsben 6. + Olvasónapló 2.

2010.12.01. 20:07 cherryblossom

Karácsonyfa

December elsején már nem ciki karácsonyról írni, nem? Csak mert nagyon várom -valahogy a havazás meghozta a kedvem! ÉÉÉS!!! ma bedobtak egy kika katalógust, a címlapon nagy karácsonyfavásár-reklámmal, amire PEti azt mondta: ha ennyibe kerül egy fa akkor igazából nekünk is lehet! :)) Merthogy kb magyar árakon volt! Azóta egy fokkal a föld fölött járok, mert lesz karácsonyfánk! Hmmm :) Tiszta mázli, hogy ebben bízva legutóbb kihoztam a karácsonyfadíszeim nagy részét (kivéve a még sose használt csúcsdíszt, az már nem fért be a csomagba) Remélem azért a lényeg mindenkinek leesett: sikerült! És igen! Lesz karácsonyfánk!!! Hurráááá!!!!! :)))

A karácsonyi ajándékokat is nagyon várom, merthogy előjött a kreatív énem (aki imád ajándékozni) és már csomó egyedi ajándék eszembe jutott! Úgyhogy alkotni fogok! Túl azon, hogy mindenki retteghet, mindenki örülhet is egy kicsit: garantált ugyanis, hogy rengeteg szeretet lesz az ajándékában :)

 

Férfi gondolkodás

Logikát akartam írni eredetileg, de minthogy épp a meg-NEM-értésükről írok, átjavítottam. Történt ugyanis, hogy kiderült: Peti gépe nem tudja beolvasni a frissen vásárolt memóriakártyát, mert túl nagy (4G)! És erre felajánlottam a segítségem, aminek a következő lett a vége: a laptopomba beépített olvasó simán olvassa. A fényképezőgépem úgyszintén. Kiderült, hogy Petinek elég egy 2G memóriakártya ÉS ő úgy gondolta, hogy NEKEM is jó biznisz, ha elcserélem az én PIROS-VIRÁGOS (2G) memóriakártyám az ő RONDA FEKETE kártyájára!!! Először nem értette, hogy ezzel a cserével mi a bajom! Aztán elkezdett azzal érvelni, hogy úgyse látszik, mert a gépen belül van. Tudom, de néha kiveszem, és akkor látszik! Értem én, hogy elvileg szuperebb a nagyobb, de... nem piros :( Na mindegy, elcseréltem vele, pápá piros fényképezőgéptokjával azonos mitájú piros virágos memóriakártya! (mert ugye ez kollekció volt...) Látjátok, mire képes vagyok Petiért?

 

Német-

oktatás! Juhéé, tegnap tartottam órát! És szuper volt (vagy legalábbis én nagyon élveztem.. bár én azt is élveztem, amikor az akkor kb 5 éves Zitával és Andorral iskolásat játszottam és én voltam a tanítónéni. Gondolom, ők erről másképp nyilatkoznának...) Ami viszont furcsa volt: egész meglepetést okozott, hogy készültem az órára! Azaz 1. előre kitaláltam, hogy mit fogunk csinálni, 2. megírtam egy szintfelmérőt, 3. összeszedtem az órához szükséges nyelvtant, 4. feladatokat gyűjtöttem a gyakorlásra. Hát, szerintem ez az alap, ha az ember órát tart, de ezek szerint ez nem minden tanárnak természetes. (persze ebből is látszik, hogy milyen zseniálisan jó vagyok :D) Ja igen, és házit is írtam :)) (elég brutálan néz ki, 90 mondat fordítása -pedig gyorsan lehet vele haladni, tehát "Kata iskolába megy", meg "apa fáradt" mélységű mondatok)

 

Álláskeresés

Felturbóztam az önéletrajzom (egy zseniális -kulcs- mondattal) és újult lendülettel vetettem bele magam az álláskeresésbe, innen gyorsan fog menni -nagyon koncentrálok erre! Kérlek ti is koncentráljatok, hogy "a lehető leghamarabb meglesz a szuper munka" :)) Bár én ennél kicsit többet koncentrálok, illetve mert -apát idézve- a szerencsét felkészülten kell fogadni -megteszek mindent, azaz készülök német és angol interjúra is, plusz ma is mutatószámokat nézegettem iparágakra (na ez finoman szólva sem túl izgi...) Illetve még pihenés közben is tanulok :) egyfelől a németóra is némi tanulás, másfelől annyira belelkesültem Harry7-en, hogy elővettem a könyvet és olvasom! (Köszi, Tilla!) Tudom, hogy már olvastam, tudom hogy nem is egyszer, deee annyira izgalmas! :D Ez megér egy külön bekezdést is :)

 

Harry 7 /I.

igen, igen, igen, láttam!!!!! HURRÁÁ!!! Ráadásul Zitával (és Ágival)! Mert ez akkor is egy igazi Zitás program! Mondjuk a film elég sötét-bár a könyv is sötét- nekem tetszett! És jót tett neki, hogy két részre bontják a könyvet: így fontos részlet alig maradt ki belőle, a történetek is csak minimális változtatást tartalmaznak, a mellékszereplők zseniálisak-csak sajnos keveset szerepelnek. Egyetlen dolog nem tetszett: néha túl hosszan mutatták a 3főszereplő magányos szenvedését... De persze, ez a könyvben is így van... Ettől még a film szuper, képi világ csillagos ötös, és (a lehetőségekhez képest) még humor is van benne :)

 

Önhipnózis

Gyakorlom az önhipnózist :) ez nagyon egyszerű: hétfőn Móváron voltam, ahol a hóesés után mindenki magasról tett arra, hogy lapátoljon, viszont enyhén olvadt, így minden tiszta latyak, hó és víz volt. A cipőm kb a 10. percben ázott át teljesen, és ekkor még 4 órám volt a vonat visszaindulásáig, kb 6 a hazaérkezésig. Úgyhogy elkezdtem magamnak mondani, hogy egészséges vagyok, és a szervezetem jól bírja a hideget, és ez meg s kottyan neki, és egészséges is maradok. És lám! Kutya bajom! Pedig rendesen átfagytam, mire hazaértem. Szóval ez jó módszer :)

 

Könyvélmény II.

Stephenie Meyer - A burok

Áááá, imádom Stephenie Meyert! A story elsőre durván hangzik, de a könyv zseniális! Az alaptörténet, hogy a földönkívüliek látják a földet és úgy gondolják, hogy ahol ennyi erőszak van az szörnyű hely lehet, ahol mindeki boldogtalan, úgyhogy ők meg akarják menteni az embereket, azáltal, hogy új "lelkeket" telepítenek beléjük, ami átveszi a test felett az irányítást. Csakhogy. Nem kalkulálnak azzal, hogy a testben már van egy emberi lélek, ami nem örül annak, hogy beköltözik egy másik (kicsit skizo) és a felnőtt emberek lelke tiltakozik is -felveszi a kapcsolatot a beültetett lélekkel és megpróbálja bojkottálni. Többet nem mondok, aki akar egy szuper könyvet, olvassa el (pontosabban az a nő, aki akar egy szuper könyvet...) és ne ijedjen meg az alap történettől!

Összességében nekem az a rész tetszik az egyik legjobban, amikor a betelepült lélek kifejti, hogy az ember milyen csodálatos: hiszen hall, lát, tapint, érez ízeket és illatokat! És ezekbe az "egyszerű, alap" dolgokba sokszor nem gondolunk bele, pedig ezek ténylg nagyszerű dolgok :)

 

Politika brrrrrr

Nem akartam eredetileg politizálni, de sokkban vagyok. Túl azon, hogy januártól moderálnom kell magam a saját blogomban (az új médiatörvény miatt) most olvasom az új alkotmány tervezetét és finoman szólva is ráz a hideg tőle. Pl. "az alapvető jogokat adott esetben "az erkölcsök védelme érdekében a szükséges mértékben" korlátozhatják" -tehát pl. ha az élethez való jogom korlátozzák -azaz kinyírnak- mert az Ő erkölcseiknek nem megfelelő a viselkedésem, akkor alkotmányosan járnak el. Azaz ha tüntet egy tömeg, akkor simán megoldás, hogy mindenkit kinyírunk. Ugyan néhány alapjogát (pl élet, szólásszabadság, stb) korlátozva van, de alkotmányos. Kettő. Belevették az alkotmányba a magzati élet védelmét -ahonnan már csak egy lépés az abortusztilalom. Alapjáraton én sem vagyok abortuszpárti, de nem gondolom, hogy jobb egy súlyosan beteg kisgyereknek megszületni, ha egy anya életét veszélyezteti a terhesség hagyni a magzat védelmében a nőt megahlni, vagy ha egy tizennégy éves megerőszakolt kislány nem vetetheti el a magzatot. Tehát jó-jó hogy magzati élet meg minden, de nem lenne fontosabb a már életben lévőket védeni? A magánnyugdíj megtakarításomról és öngondoskodásomról pedig már szót sem ejtek... Nem mellékesen a világban egyre több helyről jön negatív visszajelzés, hogy ez nem túl demokratikus... De ez úgy látszik, a kormányt nem hatja meg.

Egyébként szerintem érdekes kérdés, hogy mennyire nyilvánvalóan semmit sem ér, hogy ki mivel kampányol. A kormánypárt ugyanis -ugye- mindenre felhatalmazva érzi magát, mert meg lettek választva, holott -ELVILEG azért választották meg őket, ami ígértek, hogy tenni fognak: pl. megvédik a magánnyugdíjpénztárakat. Szerintem (az általuk oly sokat hangoztatott jó erkölcsöt figyelembe véve) arra kaptak felhatalmazást, hogy a programjukat megvalósítsák -és megvédjék a nyugdíjpénztárakat. Biztos vagyok benne, hogy ha áprilisban előjönnek ezekkel a tervekkel (hogy ezt csinálják, ha megválasztják őket) egy harmadot se kaptak volna. Bár "minden népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel". Magyarország kollektíven ezt akarta...

A bejegyzés trackback címe:

https://gabisarok.blog.hu/api/trackback/id/tr542486915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása