Minden énem kibontakozása

mosolyogj blog :) néha boldog, néha kevésbé felemelő témákkal, de mind én vagyok, az én racionalitásommal!

Indafotó képek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Látogatók

Címkék

bécs (3) gandhi (1) szokások (1)

Az "Igazi" - Popper Péter vs. Sz.G.

2010.10.03. 21:51 cherryblossom

Ma egy idézetet olvasva támadtak gondolataim -minthogy nem értek egyet egy egyébként ismert -és általam is elismert- emberrel.

Popper Péter idézetek
" ... Még el kell mondanom egy szomorú hírt. Az ´Igazi´ nem létezik. Nincsen. Sehol nem él valahol egy nő vagy egy férfi, aki az igazi, s akit csak meg kell találni. De aki szerencsés, élete során találkozhat két-három olyan emberrel, akiből lehetne ´igazi´. De ehhez nagyon sok türelem, lemondás, megértés, háttérben maradás szükséges, ám végül kialakulhat egy olyan viszony, melyben a másik már nélkülözhetetlenül belecsiszolódott, vagyis igazivá vált. ..."

Ez szerintem mindössze annyit jelent, hogy Popper Péter nem találta meg az igazit! És nem tartom fairnek, ha valaki saját "sikertelensége" miatt megpróbál másokat is kiábrándítani! Mert ha valaki hiszi, hogy nem lézetik AZ Igazi, biztos soha nem is fogja megtalálni! Hiszen ha egyszer ott is lesz előtte, nem fogja felismerni, mert meggyőződése lesz, hogy Ő nem is AZ igazi, csak valaki, aki egyébként PONT olyan, mint amilyennek lennie kell! Kompromisszumok nélkül PONT olyan, mint amilyen nekeM kell. És ugyan minden kapcsolatban szükségesek a kompromisszumok, de ezeknek csak a szokásokban, relatív ésszerűségekben van létjogosultságuk - a másik alapvető személyiségében nem! Ez az, aminek "úgy kell jónak lenni, ahogy van"!

Ebben a témában sokkal inkább tudok azonosulni Paolo Coleho-val, aki műveiben gyakran foglalkozik az 'Igazi-kérdéssel', és nála -ahogy az án meggyőződésem szerint is- alap igazság, hogy teremtetett valaki(k), aki(k) számunkra az IGAZI!

Ehhez egy rövid idézet Brida című könyvéből:

„Hogy ismerem föl a Másik Felemet?
Brida úgy érezte, ez a legfontosabb kérdés, amit valaha is föltett.
– Kockáztatva – felelte végül Wicca. – Vállalva a vereség, a csalódás, a kiábrándulás kockázatát, és soha fel nem adva a Szerelem keresését. Aki nem adja fel, az győz.”
 

És hogy hogy lehet felismerni az Igazit? "A Másik Felünket föl lehet ismerni a szeme csillogásából - az emberek az idők kezdete óta így ismerik föl az igaz szerelmüket!"

Egy másik idézettel zárom ezt a kérdést -ugyancsak Coelho:

"Senki sem tudhatja, hogy mi fog történni a következő percben, és az emberek mégis mennek előre. Mert bíznak. Mert van Hitük."

ÉS szerintem pont ennek a hitnek az elvesztését okozza, ha az emert olyan alapvető dolgokban próbálják elbizonytalanítani, mint abban, hogy létezik IGAZI. Ha nincs meg a hit, a bizalom, akkor szerelem-téren az ember megáll, megreked. És így tényleg soha nem fogja meglátni az Igazit.

 

Még egy érdekes gondolat a "véletlenekről" -bár biztos, hogy erről még fogok külön, teljes értékű bejegyzést is írni. Épp Ausztriába költöztem, és egyik első "itteni" dolgom volt elolvasni a fent említett Brida című könyvet. Épp nagyon rossz kedvem volt, szomorú voltam a családom és a barátaim miatt -akikkel már nem futhattam össze minden délután, amikor szomorú voltam, és persze az üresen hagyott addigi otthonom nyújtotta "biztonságérzet", "otthon-érzet" is teljesen hiányzott még, annak ellenére, hogy nem idegen helyre jöttem, egy olyan emberhez, akiért ezt a váltást meg lehet tenni. Ennek ellenére persze többször elbizonytalanodtam, és ekkor értem a könyvben a következő kérdéshez:

"Képes lennél mindent feláldozni életed párjáért?"

És ezen én is elgondolkodtam. ÉS MARADTAM.

A bejegyzés trackback címe:

https://gabisarok.blog.hu/api/trackback/id/tr912342509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsifirkász (törölt) · www.firkagyar.blog.hu 2012.09.07. 21:39:40

köszi ezt a cikket neked, én is pont így gondolom. Egy kérdés, ha megengeded: te megtaláltad?

cowardrabbit 2013.05.13. 12:54:42

Szerintem jobb, ha elhisszük a Péternek amit mond, mert ha "A Másik Felünket föl lehet ismerni a szeme csillogásából" akkor nincs (nem lett volna) min - mármint a döntés helyességén - gondolkodnod (ha jól látom majd' 3 éve).
Persze lehettél gyáva is - mint én 2010 decemberében.

Ezzel a szemcsillogással egyébként is vigyázni kell. Az én végzetem szempárja is csillogott, de ez nem csak nekem tűnt fel. Voltunk a kultúrcenterben legalább hatan a közvetlen közelében, mint tehetetlenül vonzerejébe került (égi)testek és vibrált, meg forrt a levegő minden decemberség dacára. Én csak félénken pillogtam rá, mert éreztem a mindent megtöltő, átható, felforgató, megbabonázó energiái végzetes voltát
, de a többi (egyébként abszolút kultúr jellegű) hím is épp eszét vesztette az érzéstől, mindenki azt élhette meg, amit én; ketten - nagyjából ismeretlenül - hozzámfordulva sóvárogva meg is jegyezték, hogy majd megvesznek érte.
De a mélybarna szemek, az érzékien spanyolos akcentus, az ébenfekete haj csillogása nem nekik üzentek...

Hanem egy idiótának, aki úgy könyvelte el álmai nője vonzalmát, mint az elérhetetlen röpke és annál égetőbb érintését és nem pedig a megélhető, az elképzelhetetlenül, az eszméletlenül jó valóságot. Pedig se előtte, se utána nem éreztem igazán azt, amit vele, h ne legyen reggel, ne legyen munka, ne legyen semmi és senki ami miatt ki kellene bontakoznunk egymásból. Hogy az ágyunk, az intimitásunk, a szuszogása, az álmában is olyan erős ölelése, a könnyed hajnali szófoszlányok, a halk chillout, a gyertyák fénye a világ. Semmi több, de tényleg-tényleg semmidesemmi több. Hogy amit az életben egyáltalán kaphatok, azt csak tőle, csakis tőle és más nem is kell, csak Ő.
Ez a nettó heroinizmus. Héroine: fr- hősnő.Ennél találóbban nem lehet megfogalmazni az érzést.

Féltem a hétköznapoktól, a különbözőségünktől, a külvilágtól, hogy egyszer majd kecses pá-t int: szóval otthagytam az elején és az hittem pár hónap múltán, hogy sikerült túllendülni. Hát nem sikerült pár év múltán se, nem is sikerülhet, innen (is) tudhatjuk, hogy ki -lett volna- az igazi...és reméljük, hogy egyszer majd talán...

De ennyi erővel inkább szeretnék még egyszer mondjuk 2010.10.03.-ánál tartani! Vagy azt, hogy bárcsak elolvastam volna azon a napon ezt az ismeretlen bejegyzést. Nem tudom kinek és mit kellene megígérni, de megígérem és odaadom. Hogy megadhassam magam neki, legyen bármi is a vége

jjc 2014.11.27. 15:21:34

paolo coelho nevének elhangzásáig bírtam komolyan venni ezt a posztot.

atilla79 2015.03.01. 18:48:34

Én egyet értek Popperrel, teljes mértékben! Miért is jelentené ez az idézet azt, hogy ő nem találta meg az igazit? Nem tartom igazán logikus következtetésnek. A véleményem, hogy az "igazi", "sors", stb. kifejezések, plusz az a hitvallás, hogy senki sem kerülheti el a sorsát, illetve, hogy mindig az történik, aminek történnie kell, egyszerűen nem igaz, és teljesen felesleges kijelentés. Mégpedig olyan oknál fogva, hogy nem cáfolható! Ahhoz, hogy az legyen, kellene valaki, aki képes volt egy döntés után visszamenni, és más döntést hozni, ami ugye lehetetlen. Amellett az ugye egyértelmű, hogy az ember sok-sok esetben szabadon dönthet, választhat különböző utak között. Vagyis mi magunk választhatjuk meg a sorsunk. Ugyanez igaz az "igazira" is, mi választhatjuk meg, mert egyszerűen több milliárd ember közül egyetlen embernek mennyi esélye volna egyet megtalálnia? Pont azt az egyet. Persze ez sem egzakt tudomány, nem bizonyítható, mindenki hihet amiben szeretne, viszont azzal, hogy kijelentjük, a sorsunk meg van szabva, vagy épp hogy csak egyetlen ember van a Földön, aki megfelel nekünk, pont a felelősséget dobjuk le a vállunkról a saját sorsunk felett, ami gyávaság, hiszen ezzel azt mondjuk, ha valami nem úgy alakul, ahogy szeretnénk, hát mi mindent megtettünk, amit lehetett. Hát vállaljuk fel a sorsunk, és irányítsuk. Ne legyünk gyávák, különben sosem leszünk boldogok.
süti beállítások módosítása